CRM sau Managementul Relațiilor cu Clienții este un sistem de optimizare a proceselor de gestionare a unei companii. Toate procedurile de comunicare între departamentele companiei, procesele de interacțiune cu clienții și furnizorii cît și strategiile de marketing sunt unificate într-o singură bază de date. Astfel, valorificând toate aceste informații, deținem un control a tuturor proceselor de business și avem posibilitatea de a crea și valorifica noi oportunități de creștere a afacerii.
Cui îi sunt destinate sistemele CRM?
Sistemele CRM sunt necesare tuturor companiilor care întrunesc aceste criterii:
- Companii producătoare din orice domeniu;
- Firme ce comercializează en- gros;
- Companii ce prestează servicii.
Principalele sarcini rezolvate de CRM
- Menținerea și protejarea bazei de clienți;
- Motivația și controlul managerilor de vânzări;
- Delimitarea activității vânzătorilor;
- Colectarea informațiilor despre clienți;
- Controlul interacțiunii subdiviziunilor companiei;
- Evaluarea eficacității publicității.
Avantajele implementării sistemului CRM
- Posibilitatea de a semna mai multe contracte într-un timp mai scurt;
- Prelucrarea operativă și calitativă a cererilor din partea clienților, datorită căreia crește volumul vânzărilor, mărește nivelul satisfacției clienților și duce la fidelizarea acestora;
- Stocarea datelor și tranzacțiilor într-o bază de date securizată oferind angajaților acces doar la informația disponibilă în conformitate cu funcția pe care o deține și nu este posibilă falsificarea sau schimbarea datelor;
- Stocarea informației despre clienți într-un singur sistem asigură companiei o colaborare neîntreruptă cu acesta în cazul plecării managerului de vânzări;
- Micșorarea cheltuielilor companiei, printr-un lucru eficient și prin automatizarea operațiunilor telefonice și de trimitere a fax-urilor, e-mail-urilor;
- Efectuarea datelor statistice oferă posibilitatea de a afla din timp nivelul vânzărilor realizate dintr-o anumită perioadă.
În cadrul punerii în aplicare a sistemelor de automatizare informatică, efectuăm următoarele lucrări:
- Formulăm obiectivele de afaceri care tnecesită a fi soluționate prin implementarea sistemului Wippo CRM;
- Analizeazăm procesele de business a companiei și determinăm structura IT existentă;
- Pregătim specificațiile tehnice;
- Elaboreazăm criteriile de evaluare a punerii în aplicare a sistemului de automatizare;
- Realizăm o prezentare cu privire la sistemul Wippo CRM implementat;
- Instruim personalul privind folosirea sistemului Wippo CRM.
Soluția business CRM te va ajuta să crești vânzările, să îmbunătățești procesul de vânzare și automatizare a activităților de marketing. Cu ajutorul Customer Relationship Management îmbunătățim calitatea relațiilor cu clienții și productivitatea angajaților. De asemenea soluția contribuie la realizarea eficientă a proiectelor desfășurate în companie.