Magazinul online este un site care oferă consumatorului/ utilizatorului posibilitatea de a procura un produs sau un serviciu oricând și oriunde s-ar afla acesta. O companie care deține deja un site, dar își construiește un magazin online cu informație completă despre produse și servicii cu prețuri și posibilitate de achitare online își mărește oportunitățile de dezvoltare a business-ului. Magazinul online este un instrument necesar și eficient care are scopul de a vinde cât mai mult, de a mări ratingul companiei care comercializează marfa propriu-zisă și asigură o dezvoltare de succes. Pentru a crea un magazin online, trebuie mai întâi de toate să înțelegem tipul de magazin online de care avem nevoie.
Tipuri de magazine online
Magazinele online pot fi clasificate după:
- Volumul vânzărilor;
- Tipul vânzărilor;
- Sortimentul de produse/ marfă disponibilă.
1. După volumul vânzărilor:
- Comerț cu amănuntul – comercializarea pentru un singur client, de obicei doar un singur produs
- Comerț cu ridicata – comercializarea se efectuează în volum mare, poate fi un client fidel, ceea ce demonstrează că sunt vânzări sistematice.
2. După tipul vânzărilor:
- B2B – Business to Business E-commerce – are rolul de a prezenta lista produselor/serviciilor altor companii comerciale
- B2C – Business to Consumer E-commerce – o formă de comerț electronic prin intermediul căreia se realizează tranzacții către consumatorul final.
3. După sortimentul produselor:
- Computere, laptopuri, telefoane mobile, smartphone-uri;
- Audio și video casete;
- CD, DVD;
- Cărții;
- Tehnică de uz casnic;
- Mobilier;
- Îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii, etc.
Cine are nevoie de un magazin online?
Un magazin online este util companiilor care care oferă o varietate mare de produse și servicii. De asemenea, companiilor care deja au un magazin simplu, de tip catalog, și vor să își mărească vânzările și numărul de clienți. Datorită diversificării modalităților de plată, consumatorilor le este mult mai ușor să procure bunuri și servicii.
Modalități de plată
- Card bancar – achitarea produselor din magazinul online se efectuează prin Internet, cu utilizarea cardurilor bancare. Cert este că va trebui să se încheie un contract cu sistemele de plată respective. Pe partea tehnică trebuie să se ia în considerație soluțiile de primire a plăților, în conformitate cu sistemul de efectuare a acestora.
- Transfer bancar – este o altă modalitate de achitare, în acest caz cumpărătorului, care a făcut comanda, pe site i se administrează un bon, care ulterior va fi scos la imprimantă și cu ajutorul căruia se va efectua achitarea la bancă.
- Achitarea cash – dacă produsul este livrat, atunci există posibilitatea de a achita cash curierului, însă aici pote apărea probleme de reținere a transferurilor bănești de către compania de livrare, pe contul proprietarului magazinului online.
Avantajele unui magazin online
- Nu este nevoie de spații comerciale – nu este nevoie de plată pentru chirie, salarii pentru personal, etc.;
- Nu este nevoie de depozite mari – se economisește pe chirie, nu vor fi cheltuieli pentru transportare,
- Un risc mai mic în cazul schimbării condițiilor de piață;
- Comoditate pentru clienți – aceștia pot cumpăra oricând și oriunde s-ar afla
- Disponibilitate online 24/7.
Magazinul online, cu certitudine va fi un mare ajutor companiilor cu domeniu de activitate comerțul cu ridicata și care dețin deja un magazin offline. Crearea unui asemenea magazin oferă posibilitatea de crea noi oportunități de vânzare, de a extinde portofoliul de clienți și de a menține o legătură mai strânsă cu clienții oricând și oriunde nu s-ar afla aceștia.